Forumindex jackrussell.nu
JRTC of GB Sweden

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Käk

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Allmänt om Jack Russell
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Björn

Från: Ponte de Lima

InläggSkrivet: Fre Apr 10, 2009 5:32 pm    Rubrik: Käk Citera

Som en del vet så har jag och Idun flyttat till Portugal. Med i bagaget var några påsar "Nutra Nugget" hundkäk. Jag har använt det till henne hela tiden bland annat för att det - förtom att hon aldrig haft dålig mage - är så hårt bakat att hon inte heller har minsta problem men tandsten. Här nere kan jag inte hitta just den här maten. Förutom lokala varianter finns "Friskies" och "Pedigree". Har någon erfarenhet av några av dessa. Speciellt vad gäller smältbarhet och hårdhet.
wifsta

InläggSkrivet: Ons Maj 06, 2009 3:04 pm    Rubrik: Citera

Friskies o Pedigree är inga High Premium foder som Nutra Nuggets är. Många hundar lever hela livet gott på dessa foder, ffa om avföringsmängder, gaser och ev dassig päls inte upplevs som problem.

Smältbarheten är i allmänhet mindre god på de foder man köper i "vanliga" affärer, detta då de har spannmål som huvudingrediens och det är ingen basföda för hunddjur.

Finns det inga djuraffärer i Portugal? Ta kontakt med någon uppfödare i annat fall (spelar ingen roll vilken ras). Nutra Nuggets är ju multinationellt liksom Royal Canin och även Bozita Robur bör gå att få tag i utomlands. Kolla annars om det går att beställa via nätet!

Ta det lugnt i värmen "Between eleven and three - sleep under a tree"
wifsta

InläggSkrivet: Ons Maj 06, 2009 3:07 pm    Rubrik: Citera

BINGO!
http://lisboacity.olx.pt/hill-s-diamond-nutra-nuggets-bento-kronen-nutrena-crok-com-entregas-gratis-em-todo-pais-iid-27096345
Björn

Från: Ponte de Lima

InläggSkrivet: Lör Maj 09, 2009 4:35 pm    Rubrik: Citera

Tack för hjälpen Anna du är som alltid en klippa. Jag har precis gjort som du föreslår och lyckats få fram Nutra Nuggets via en boxeruppfödare som jag träffade på ett udda sätt. Läs min blogg: portugalien.blogg.se så förstår du. Det enda var att dom kunde bara ordna fram en stor säck så nu har väl Idun käk för ett år.
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Allmänt om Jack Russell Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet